Meny Lukk

Responsiv utforming

Responsivt design MÅ være en hovedprioritet. En side bygget med responsivt design vil tilpasse seg kundens skjermstørrelse og enhet, som igjen betyr god brukervennlighet og optimal opplevelse.

Du vil dermed kunne gi kunden den samme informasjon på en god måte UAVHENGIG av hvilken type enhet eller skjermstørrelse man besøker siden fra. En god måte å forklare det på er at nettsiden er «flytende», og innhold legger seg i riktig rekkefølge og størrelse når siden blir smalere.

Responsive nettsider får bedre treff hos Google

Over halvparten av all trafikk kommer fra mobile enheter. Nettsider som ikke er responsive er vanskelige å navigere, og det er irriterende for brukeren å zoome inn og ut for å finne frem. Google har derfor begynt å favorisere mobilvennlige sider ved et søk gjort fra en mobil enhet. Det er derfor ekstremt viktig for bedriftens synlighet å ha en responsiv nettside. Du kan teste dette her: https://search.google.com/test/mobile-friendly