Meny Lukk

Brukeropplevelsen

En UX-designer sikrer brukeropplevelsen til dine kunder. Målet er å lage nettsider og systemer som er enkle og intuitive for brukeren å benytte. Det spiller ingen rolle om du synes du har en flott nettside, hvis brukeren ikke finner frem. Det handler om å finne behovet til kundene dine gjennom analyse, innsikt og brukertesting. Vi vet hvilke spørsmål vi skal stille og hvordan vi benytter denne informasjon til å designe brukervennlige løsninger.

Ved å finne ut hva du og kunden trenger, kan vi oversette disse behovene til god funksjonalitet. Det er selvfølgelig en god idé å få oss inn i prosessen så tidlig som mulig, helst før nettsiden er laget, men vi kan også gjøre brukertester og gjøre utbedringer på ferdige nettsider.

Vi kan hjelpe med f.eks.

  • tegne skisser og prototyper
  • planlegge og lage informasjonsarkitektur
  • kartlegge brukeres behov
  • gjøre brukerundersøkelser
  • analysere brukerne av produktet sin atferd og analysere statistikk

Hvor klikker kunden egentlig?

Vi kan kartlegge med varmekart akkurat hvor kunden klikker på nettsiden, og hvor datamusa beveger seg.

Hvordan opplever kunden nettsiden?

Videre kan vi se akkurat hvordan kunden navigerer siden din med video tracking.

Hvor mister du kunden?

Ved hjelp av dette verktøyet kan vi se hvor og når du mister kunder på nettsiden din.